نسیم یار

نسیم یار

نسیم یار
نسیم یار

نسیم یار

نسیم یار

تهیه نقشه «یو تی‌ام»

رئیس دادگستری شهرستان دماوند با بیان اینکه مین نشدن عمدی یا سهوی اعتبار تهیه نقشه یو تی ام اراضی ملی این شهرستان اصلی‌ترین دلیل زمین‌خواری است، گفت: ساخت‌وساز و اسکان در ارتفاعات وحشتناک از جمله ارتفاعات روستای آیینه ورزان وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  پایگاه خبری تارود، مجتبی محمدی در نشست ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان دماوند اظهار کرد: متأسفانه در شهرستان دماوند چند سالی شاهد وقوع ساخت‌وساز غیرمجاز هستیم و کلیه دستگاه‌های اجرایی مربوطه آن درگیر این موضوع هستند و خیلی از زیرساخت‌های این شهرستان دارای مشکل است.

وی افزود: بسیاری از زیرساخت‌ها به خاطر حاشیه سازی های شهرستان دماوند عقب افتاده است و این در حالی است که اسمی از نگاه برخی از مسئولان این شهرستان ویژه می‌باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری‌ها دچار رکود کامل شده‌اند و مشکلات اقتصادی گریبان گیر این نهادها شده است؛ همه از شهرداری‌ها کمک مالی می‌خواهند که باید این کمک‌ها تأمین شود.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند ادامه داد: به طور مثال در ارتفاعات بالای  روستای آیینه ورزان افرادی اقدام به ساخت‌وساز کردند که این ارتفاعات دیدنش بسیار وحشتناک است، ولی با سختی های زیاد بالای ارتفاعات ساخت‌وساز شده و اسکان یافته‌اند.

محمدی با بیان اینکه ۶۰ درصد از اراضی ملی فاقد سند استان تهران به دماوند اختصاص یافته است، تأکید کرد: با توجه به حساس بودن شهرستان دماوند این سند دار نبودن اراضی زمینه فساد، رشوه و زمین‌خواری را فراهم خواهد کرد و در حال حاضر سندهای که در دست می‌باشد به صورت «یو تی‌ام» نمی‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای سنددار کردن اراضی ملی شهرستان دماوند ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا کلیه اسناد دولت صاحب «یو تی‌ام» شود، ولی یک استان با عظمت تهران هنوز نتوانسته برای این شهرستان بعد از دو سال پیگیری اعتبار را تأمین کند و امیدواریم که انشاء الله این تأخیر انداختن در این کارها عمدی نباشد.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند افزود: در سال گذشته حدود دو هزار هکتار رأی به نفع اراضی دولت در شهرستان دماوند صادر شد.

محمدی بیان کرد: همچنین در نشست‌هایی که با برخی از مسئولان داشتیم به آنها مطرح کردیم که این میزان بودجه اختصاص داده شود تا اراضی دولت دارای «یو تی‌ام» شود؛ ولی آنها متأسفانه گفتند که چنین بودجه‌ای نداریم؛ لازم است برخی از افراد بیایند و اینجا پاسخ بدهند که برای شهرستان دماوند چه کاری کرده‌اند؟

وی گفت: در بسیاری از موضوعات زیرساخت‌های شهرستان دماوند را فقط در زمینه ساخت‌وساز خلاصه کرده‌اند؛ دادگستری وظیفه‌اش فقط ساخت‌وساز نیست و باید امورات دیگر را هم بررسی کند؛ شهرستان دماوند از خیلی چیزهای دیگری عقب افتاده است.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند تأکید کرد: هنوز زمینه برای فساد و زمین خواری به طوری کلی از بین نرفته است و باید با عزم جدی مسئولان پیشگیری شود و امیدواریم مشکلات موجود در این زمینه به مسئولان مربوطه جهت تخصیص اعتبارات لازم منتقل گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.